Videoclip contra el racisme. 21 de març Dia Internacional contra la Discriminació Racial

No lluitis contra el racisme amb més racisme, la millor manera de combatre'l és amb la solidaritat. Bobby Seale

El Servei de Polítiques d’Acció Comunitària i Participació Ciutadana contempla en les seves línies estratègiques de suport als municipis barcelonins, la no discriminació i la garantia dels drets com un eix important per promoure la convivència.

En la conjuntura actual un dels fets socials importants és l’augment d’actituds, comportaments i moviments amb un discurs clarament racista i xenòfob, contrari a l’arribada a Europa de persones migrants i/o refugiades.

Segons diferents estudis es percep a l’Estat espanyol  un augment de les denúncies per racisme i xenofòbia. Sobresurt la discriminació institucional, per denegació a prestacions i serveis públics relacionats amb les tramitacions d’estrangeria, i els conflictes i agressions racistes que denuncien majoritàriament,  les persones de nacionalitat o procedents del continent africà.

Les polítiques públiques han de potenciar l’educació en valors, la pedagogia sobre els drets humans i la sensibilització i apostar per la justícia de proximitat. Situar al centre la categoria de l’ésser humà i el reconeixement de drets pel fet de ser-ho. Promoure la solidaritat i la denúncia col·lectiva.

L'alumnat de 1er de batxillerat de l'IES Cerro Milano de l'Alhama d'Almería ha realitzat un videoclip contra el racisme com a projecte de trimestre. Es pot visualitzar fent click a la imatge.