Terrassa elabora i exhibeix l'exposició “Migracions: arrels que ens enriqueixen”

Es tracta d’una exposició impulsada des del Servei de Ciutadania de l’Ajuntament de Terrassa que pretén posar en valor el passat migratori de la ciutat i sobretot el seu present intercultural.

El procés d’elaboració va consistir a fer entrevistes informals a terrassencs i terrassenques que havien participat en un projecte de coneixement mutu entre persones de diferents orígens (nacionals i estrangers).

El resultat de tot el procés queda plasmat en 10 plafons amb fotos i cites textuals que relaten l’experiència migratòria dels protagonistes o dels seus familiars (expectatives, motivacions, història, etc.) i com han viscut i viuen a Terrassa (llocs que els agrada, projectes on participen, elements que han descobert, etc.).

L’exposició s’exhibeix de manera itinerant en diferents equipaments i espais de la ciutat, on s’organitzen activitats de debat i reflexió entorn a les temàtiques de l’exposició. A més, també s’inclou en la Guia d’activitats i serveis educatius de l’Ajuntament, de manera que els centres escolars poden sol·licitar l’exposició i les activitats relacionades.